Sluit menu
Home Glutenvrije voornemens

Glutenvrije voornemens

glutenvrije voornemens acties

Wist je dat 17 januari de dag is dat de meeste goede voornemens weer vergeten zijn of alweer weggezakt! Herkenbaar? Heb je net als vele andere ook goede voornemens gemaakt, maar is er tot nu toe nog niets van terecht gekomen? Laat ons je dan een aantal goede tips geven om je voornemens om te zetten in goede acties. Wat doe jij allemaal om gezond te blijven? We zijn benieuwd!

Dagelijks bewegen

De eerste tip is geen hele vernieuwende maar blijft belangrijk. Want blijf of kom in beweging! Dagelijks bewegen is goed voor iedereen en zorgt ervoor dat je weerstand op peil blijft. Zo ben je fit en veel minder vatbaar voor bacteriën en virussen. Hou je niet van sporten? Maak dan om de dag bijvoorbeeld een wandelingetje of fiets wat vaker naar de supermarkt.

Gezond eten

Eet je wel gezond genoeg? Veel glutenvrije eters kiezen vaak voor veilig en vertrouwd waardoor je ongemerkt veel van hetzelfde of veel eenzijdige vitamines binnen krijgt. Plan daarom eens een check-up met je diëtist zodat je voedingspatroon weer eens goed wordt doorlopen en zo meteen helder krijgt wat er nog verbeterd kan worden. Probeer ook eens nieuwe recepten uit. Zo ontdek je misschien weer nieuwe smaken en producten! Er zijn tegenwoordig zoveel lekkere recepten te vinden in de speciale glutenvrije en gezonde bladen. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je elke week 1 nieuw recept gaat uitproberen.

Verdiep je eens in maaltijden preppen! Een drukke baan, laat thuis of de kinderen nog ophalen van school, soms heb je drukke dagen. Toch wil je ook op die dagen gezond blijven eten maar een uur achter het fornuis staan zie je op dit dan ook niet altijd zitten. Heb je ooit van maaltijd preppen gehoord? Dit is echt dé uitkomst wanneer je weinig tijd hebt om uitgebreid te koken. Wij schreven een hele blog boordevol tips en snelle en gezonde recepten die je makkelijk kunt bewaren en opwarmen wanneer het uitkomt.

Meer inspiratie nodig? Neem dan ook eens een kijkje in deze glutenvrije kookboeken!

Ga de deur uit

Doe meer leuke dingen met je partner, kinderen, vrienden en/of familie. Het is lekker om deze koude/donkere maanden binnen te blijven maar uit onderzoek blijkt toch echt dat even de deur uit goed en gezond voor je is! Denk aan een bioscoopje pakken, ergens lunchen, wandelen, musea, of gewoon bij een familielid die je al een tijd niet hebt gezien een theetje drinken. Kies voor personen waar jij je prettig bij voelt en we beloven je dat je ‘s avonds een voldaan gevoel zal hebben!

Gluten

Ja je ontkomt er niet aan, blijf die gluten goed in de gaten houden! Blijf bij producten die je aanschaft het glutenvrije logo en ingrediënten checken. Fabrikanten kunnen je vertrouwde producten bijvoorbeeld zomaar in een nieuw jasje hebben gestoken. En zo kan het wel eens gebeuren dat je tóch gluten binnenkrijgt. Wat kun je dan het beste doen? We hebben een aantal tips voor je!

Ook als je glutenvrij leeft kun je je gezondheid dus eens goed onder de loep nemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *